Board meeting 10th October 2019

Present: Björn Carlsson, Eva Lena Kaspersson, Maria, Christer Lindstrand, Zalina, Jeanette, Thomas, Solveig

Agenda:
– Medlemsmatrikel
– Löpband
– Promotion
– Konferens
– Swish
– Sektionsledarträff
– Skidresa till Trysil
– Sisela Kyle
– AOB

Medlemsmatrikel: Maria kommer be sektionsledarna att kontrollera att alla har betalt avgift mot vår medlemsmatrikel.

Löpband: Möte med Concept att försöka förbättra offerten. Vi har fått nytt pris där de sänkt priset 2500SEK på frakten, annars samma priser. Västsvenska träningsprodukters erbjudande är 50 000 kronor billigare (samma prestanda på pappret) men kan inte påvisa bra referenser. Vi känner oss mer trygga med Concepts erbjudande – de har ett större kundunderlag. Concept är leverantören till dagens utrustning.
Beslut: Vi väljer tre stycken 650 (ej en 900) från Concept samt att vi köper direkt (ej leasing). Zalina meddelar Concept. Concept tar med alla fyra band (även det i pub-förrådet).

Promotion: Beslut taget att ha en promotion i november för att få en bra start på 2020. Vi planerar i detalj under vårt möte i Varberg.

Konferens i Varberg: 18-19 oktober. Alla styrelsemedlemmar har svarar ja men osäkert deltagande från Zalina och Bengt.
Björn uppmanar alla deltagare att skicka förslag på punkter till vår e-postadress.

Swish: Vi har fått ett Swishnummer från NORDEA men det är inte aktiverat. Maria kommer ordna inplastade informationsblad som vi kan sätta upp i våra utrymmen.

Sektionsledarträff: Kommer diskuteras i Varberg. Vi avser att ha träffen på Lindholmen för att maximera antal deltagare.

Skidresa till Trysil: Boende bokat vecka 50, 12-15 december för 64 personer (men bussen tar endast 54). Kommer ha anmälningsavgift som inte är återbetalningsbar. Vi kan använda Swish!

Sisela Kyle 28 November: Vi har två biljetter över, en går till Body Pump-ledaren Jonas men vi behöver ytterligare en person, Solveig ansvarar för att hitta en ny.

AOB: Capoeira måndagar och torsdagar 19:30-21:00. Ny sektion med levande musik!
Yoga: prova på klocka 09:00 – 10:00 – först till kvarn